Команда психолого-педагогічного супроводу
Нормативна база: наказ Міністерства освіти і науки України №609 від 08.06.18 року «Про затвердження примірного положення про команду психолого-педагогічного супроводу дитини з особливими освітніми потребами в закладі загальної середньої та дошкільної освіти».
Кроки керівника закладу освіти для створення та забезпечення роботи команди супроводу:
- розробити власне положення про команду психолого-педагогічного супроводу дитини з ООП;
- укласти цивільно-правові угоди з фахівцями для надання психолого-педагогічних і корекційно-розвиткових послуг;
- сформувати команду супроводу та затвердити її склад наказом;
- призначити особу, відповідальну за координацію розробки ІПР;
- затвердити індивідуальну програму розвитку дитини з ООП;
- завантажити ІПР в АС ІРЦ (кожній школі орган управління освітою надає індивідуальний код доступу до електронного кабінету у системі;
- у річному плані роботи школи передбачити заходи, які б сприяли формуванню дружньої атмосфери, запобіганню будь-яким проявам упередженого ставлення та дискримінації.
Принципи діяльності Команди супроводу:
- командний підхід;
- конфіденційність та дотримання етичних принципів;
- міжвідомча співпраця;
- повага до індивідуальних особливостей дитини з ООП;
- активна співпраця з батьками дитини з ООП, залучення ïx до освітнього процесу та розробки IПP;
- дотримання інтересів дитини з ООП, недопущення дискримінації та порушення ïї прав.
Налагодження командної роботи:
- команда супроводу зустрічається щонайменше тричі на рік (у вересні, грудні та травні-червні) для засідань. Ініціювати зустрічі може будь-який член команди;
- під час зустрічей відбувається обговорення та аналіз результатів навчання дитини, ухвалюються рішення щодо індивідуальної програми розвитку дитини, можливої її корекції тощо;
- команда також вирішує питання запровадження індивідуального розкладу відвідування класу дитиною з ООП;
- рішення під час засідання команди супроводу ухвалюється за результатами обговорення відкритим голосуванням (за умови присутності не менше 2/3 членів) та оформлюється протоколом;
- водночас учасники команди супроводу працюють із дитиною протягом року, допомагають опановувати програму, проводять корекційні заняття тощо.