A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Комунальний заклад Пустомитівської міської ради "Інклюзивно-ресурсний центр"

Сенсорна інтеграція

Дата: 22.03.2023 15:40
Кількість переглядів: 30

Сенсорна інтеграція є несвідомим процесом, що відбувається в головному мозку (ми не замислюємося про неї, як і не замислюємося про дихання). Сенсорна інтеграція - це здатність сприймати інформацію, що надходить від усіх наших органів чуттів (зору, слуху, дотику, нюху, рухової чутливості), виокремлювати найбільш значущу інформацію, аналізувати її і виробляти відповідну реакцію (Trott, 1993). Наприклад, сенсорна інтеграція спостерігається, коли ми відчуваємо дотик комашки, що повзає по тілу і усвідомлюємо, що відбувається і знаємо, як її можна знешкодити.

Порушення сенсорної інтеграції може проявитися досить рано. Якщо дитина пізніше своїх однолітків сіла, поповзла, взяла іграшку і т.д. - це може говорити про порушення сенсорних процесів. Якщо цей процес порушений, малюкові буде важко, наприклад, орієнтуватися в просторі, самостійно одягатися, спускатися по сходах, концентрувати увагу. Затримка мовного розвитку - це теж проблема сенсорної інтеграції. І навіть погане запам'ятовування віршів - все з тієї ж області - порушення сенсорної інтеграції.

Ознаки порушень сенсорної інтеграції:

Дитина інтелектуально здорова, але «щось не так»;

Погано запам'ятовує елементарні або прості послідовні дії;

Занадто високий або низький рівень активності (гіперактивність, гіпоактивність);

Не може дивитися в очі;

Надчутлива до звуків, до світла;

Відмічаються труднощі в концентрації уваги, імпульсивність;

Затримка в розвитку мови;

Не може «висидіти» урок чи заняття ;

Труднощі в навчанні письма і читання, перевертає букви, цифри дзеркально;

Труднощі з вислуховування рекомендацій;

Рухова незграбність (часто в руках ламає олівець, падає із стільця);

У дитини з сенсорними порушеннями нерви і м'язи працюють добре, проте, мозок не в змозі зібрати з шматочків цілісну картинку.

У основу вправ входять такі види спрйняття:

- тактильне (стимуляція кистей рук, стоп, ротової порожнини, поверхні тіла);

- зорове (вправи в затемненій кімнаті, стимуляція зору за допомогою яскравих предметів);

- нюхові (стимуляція різкими і слабкими подразниками залежно від виду порушення чутливості: гіпо- або гіперчутливості);

- вестибулярне (заняття на спеціальних пристроях, повороти, перекиди, стрибки на пружній поверхні);

- смакове (презентація смакових подразників);

- пропріорецепція (стимуляція глибокого м'язово-суглобового відчуття).

Фото без опису


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень